برای معرفی برند خودم و درآمد بیشتر چرا SMS مارکتینگ؟

برای پیدا کردن مشتری و داشتن فروش بیشتر همیشه برای صاحبان برندهای بزرگ و حتی خیلی کوچک این سوال مهم مطرح است. که به چه شکلی خودم رو و به صورت دقیقتر خدماتم رو معرفی کنم؟ راه های متفاوتی وجود داره در مرحله اول. که با توجه به نوع کسب و کار و برند میتونه در انتخاب راهکار تاثیر داشته باشه.

اما بعضی از راه حل ها برای همه کاربرد داره. و در واقع مثل شاه کلید میمونه که هر قفلی رو باز میکنه. فکر کنم موضوع هم کم کم داره برای شما جالب و جالبتر میشه!!!! یکی از اون راه حل ها استفاده از سیستم ارسال پیامک به مشتری ها و افرادی که قراره در آینده مشتری شما بشن هست. اما چرا پیامک و سامانه پیامکی؟

بازاریابی پیامکی یا همون ارسال پیامک به مشتریان که احتمالا درباره اون مواردی رو شنیدید. به زبان ساده یک ارتباط پیامکی بین کسب و کارها و مخاطبین آنهاست. که سبب سهولت در ارتباط و انسجام رابطه بین آنها می شود. SMS مارکتینگ نه تنها برای ارتباط با مشتریان بلکه برای جذب مشتریان جدید به صورت هدفمند نیز مورد استفاده قرار می گیرد. برای ارسال پیامک انبوه از سامانه استفاده می شود. نکته ی مهم و حائز اهمیت در این زمینه این است که برای ارسال نیاز به نرم افزار و یا سخت افزار خاصی نیست. اما انجام این کار اصول و قواعد خاص خودش را دارد که تنها بار رعایت آن می توان موفق شد و نتیجه های عالی گرفت.

یکی از همکارها و یا شاید رقبا برای بازاریابی پیامکی، ایمیل مار کتینگ یا بازاریابی ایمیلی هستش. البته ایمیل مارکتینگ در نوع خودش یک ابزار قوی در زمینه بازاریابی دیجیتال و برای ارتباط با مشتریان بالقوه و بالفعل هستش. اگر به شکل ساده بخوایم هدف این مدل بازاریابی رو براتون توضیح بدیم. اینه که هدفش تنها تبلیغات نیست و در واقع ایجاد یک رابطه عمیق و دائمی با مشتریان از طریق ارسال محتوا است. محتوایی که در دنیای امروز مورد نیاز همه مشتریان هستش.  ارسال خبرنامه ایمیلی که از آخرین مقالات و خبرها اطلاع رسانی می کند یکی از رایج ترین اقدامات ایمیل مارکتینگ محسوب می شود که در کنار آن می توان به ارسال ایمیل های پشتیبانی کاربران نیز اشاره کرد. ایمیل های پشتیبانی شامل ایمیل هایی مانند رسید خرید، بازیابی رمز عبور و پاسخ به سوالات و نظرات کاربران در سایت می شود.

تفاوت SMS مارکتینگ و ایمیل مارکتینگ

حالا رسیدیم به این موضوع که اصلا بین SMS مارکتینگ و ایمیل مارکتینگ کدومش بهتره؟ یا ارجحیت داره؟ البته که قبل از اقدام به استفاده از هر روشی برای مارکتینگ باید شناخت کاملی از مخاطبها و یا مشتریان داشته باشید. این یکی از نکته های مهم و کلیدی هستش. توی مرحله بعد باید به تفاوت اساسی که این دوتا دارند دقت کنید. پیامک خیلی سریع و بدون نیاز به اینترنت به مخاطب شما میرسه اما باید کوتاه و مختصر و مفید باشه. یه جورایی باید از کلمات کلیدی استفاده کنید تا بتونید پیامتون رو کامل به مخاطبتون برسونید. اما برای بازاریابی ایمیلی قطعا رسیدن پیام به مخاطب زمانی میسر میشه که به اینترنت دسترسی داشته باشه و فرصت داشته باشه ایمیلهای خودشو چک بکنه تا پیام شما رو بتونه ببینه. و این مستلزم اینه که مخاطب شما اهل چک کردن ایمیل باشه و یا احتمالا فرصت و یا حوصله مطالعه ایمیلی که شما حتما به خاطر امکان پذیر بودن به صورت مفصل ارسال کردین رو داشته باشه. اما این نکته دلیل بر بد بودن و یا غیر قابل استفاده بودن بازار یابی ایمیلی نیست. در ادامه با ما همراه باشید تا برای شما توضیح بدیم چطوری میتونید از هر دو به بهترین شکل استفاده کنید.

بازاریابی پیامکی

قبل از این برای شما توضیح بدیم چطوری از این دو تا ابزار با هم استفاده کنید به چند تا نکته زیر توجه کنید که توضیح میده دلایل استفاده از بازارپابی پیامکی : 

• آمار نشان می دهد نرخ دیده شدن پیامک 98% و دیده شدن ایمیل 25% است.
• برای اس ام اس مارکتینگ نیازی به دسترسی به اینترنت وجود ندارد.
• برای بازاریابی پیامکی مخاطبان نباید از قبل اکانتی ایجاد کرده باشند.
• با وجود محدودیت فضا در نوشتن محتوا، نیازی به گرافیست برای طراحی وجود ندارد.
• تمامی افراد دارای تلفن همراه حتی افراد بی سواد، مخاطب اس ام اس مارکتینگ هستند.
• تمامی پیامک ها بر خلاف ایمیل در کمتر از چند ساعت خوانده می شوند و این بهترین گزینه برای اطلاع رسانی های سریع است.
• در اس ام اس مارکتینگ بر خلاف ایمیل مارکتینگ امکان اسپم شدن وجود ندارد و شانس دیده شدن بالاتر است.

و در نهایت….

بازاریابی علاوه بر ایمیل و پیامک مارکتینگ روش های دیگه ای هم داره که تیم های مارکتینگ بیزینس ها از اونها استفاده می کنند. اما نکته ی مهمی که باید به اون اشاره کنیم این هستش که هر کدوم از این روش ها با توجه به شرایط و نوع مخاطب و عوامل دیگه باید به جا و در واقع جای مناسب خودش استفاده بشه تا بتونه به شما به عنوان یه بیزینس چه بزرگ و چه کوچک کمک کنه که خدمت و برند خودتون رو به مخاطبانتون معرفی کنید.

همونطور که گفتیم SMS مارکتینگ سریع، خلاصه و ساده میتونه شما رو به مشتریانتون معرفی کنه. این نکته خیلی خیلی مهمی در دنیای امروز هستش که مردم وقت زیادی ندارند،روزمره گیها زیاد شده و دوست دارند اصل مطلب رو به سرعت بدونند. اما از این مورد هم نمیتونیم غافل بشیم که بعد از معرفی کوتاه و سریع ، عده ای تمایل دارند که اطلاعات بیشتری درباره کسب و کار شما داشته باشند و اینجاست که شما میتونید با ابزار ایمیل مارکتینگ به صورت کامل و مفصل براشون توضیح بدید . حتی به عنوان خبرنامه در فاصله های زمانی مشخص اطلاعات و اخبار رو براشون ارسال کنید. 

در ادامه با مدیا همراه باشید تا در مقاله های بعدی برای شما بیشتر در این زمینه صحبت کنیم